Monday, November 19, 2012

Billeder og hygge

Jeg fejrer lige at mit internet udløber i aften og inden jeg fornyer det skal jeg jo lige udnytte de sidste MB's jeg har tilbage på det her ved at poste nogle billeder af hvad jeg går og oplever. Udvalgt under et strømsvigt, så kvaliteten står jeg ikke inde for ;-)

På sådan en god gammeldags turistudflugt for at se traditionelle kulturelle danse hvorefter de så lidt tvang en til at danse med dem. Så mig med en mærkelig tromme man slår på med noget der minder om et piskeris og en meget traditionelt klædt ugander.

Independence Carnival i Kampala. Det lyder mere fancy end det var, det var faktisk ret kedeligt :-P Men jeg fik da lige et billede af den ene ting der rent faktisk lignede et carnival.

Ude og bade i Victoriasøen, og jeg synes bare lige jeg ville vise et palmeblad ud over den dejlige så på en af min rejses varmeste dage, bare fordi det er frostvejr i Danmark. :-) 

Hey, det er da der hvor jeg bor! Eller i hvert fald gårdspladsen der hvor jeg bor.

Oh, man. Nogengange for Sofie og jeg cravings efter almindelig mad og går på opdagelse omkring Kampala  Road, hvor man bla. på Nando's kan få pomfritter, salat,pitabrød, wraps, sandwich, pizza og andre gode sager. Læg mærke til ketchuppens meget funky farve. Det har underholdt os meget.

Det sker jo bare nogengange at der går en ko midt ud på en af hovedvejene i Kampala. No big deal, selvom folk bliver lidt sure på den. Men lige den her har ikke nogen 1 meter lange dræberhorn (ja, jeg er bange for køer). De går frit sådan lidt som de vil. lidt ligesom aber, høns, kalkuner, flagermus, hunde og katte.

Og ja, nogengange når man alligevel er i byen bliver man nødt til lige at gå på hvad der minder om en helt almindelig dansk cafe (på nær tilkaldeknappen ude til højre i billedet - det er sgu lidt mærkeligt) bare en halv time inden man vender tilbage til forstads-uganda :-D

DGIs verdenshold i Kampala med deres indgang. Lidt smukt med det danske flag ved siden af det ugandiske og vildt at høre folk tale dansk rundt omkring mig. Måske en lille bitte tåre en i den ene øjenkrog da vi sang den danske nationalsang

Når der er trafikprop (hver aften mellem ca. klokken 18:30 og klokken 21) så slås folk rent faktisk for at komme ind i bussen. En busbillet hjem til mig er 800 shs. og en taxi er 1500 shs. Så de sparer ca. 1,5 krone ved at skubbe, sparke og slå hinanden for at komme ind. Behøver jeg sige at lommetyvene elsker det her sted og at jeg gerne holder mig lidt på afstand?

No comments:

Post a Comment