Sunday, October 21, 2012

Happy Golden Jubilee


Som dansker i Uganda i måneden op til 50-års uafhængighedsdagen fik man bare fornemmelsen af at det ville være den største folkefest nogensinde. Der var specielle tilbud, promotions, programmer, dokumentarer, protester og debatter overalt i anledningen.

Så da dagen kom og der ikke rigtigt var nogen stor folkefest i gaderne blev jeg lidt skuffet. Det viste sig bare at det er en fridag med en officiel ceremoni med name-dropping og små optrædender. Men det var seriøst kedeligt. Så jeg tilbragte den på stranden i Entebbe med min værtsfar i stedet for. 



Bare lige et billede af mig i bikini på stranden, bare fordi det er koldt i Danmark og fordi jeg kan ;-)


Og maaaan! Stranden var så skøn. Det var en af de der ulidelige dage med tæt på 30 grader og bagende sol, men det var en skøn sandstrand med udsigt til Victoriasøen hele vejen ud til horisonten. Vandet var varmt men stadig sådan lidt opfriskende og så var det jo ikke saltvand, hvilket var ret mærkeligt for en der er vant til at bade i de danske have ;-)


Et postkort fra Ærø jeg fandt i den bog jeg havde med på stranden.


Om aftenen spillede jeg pool med Sofie og min værtsbror Moses og vi tog en lille tur ind til byen fordi vi skulle købe fodboldbilletter. En virkelig afslappet dag, ingen folkefest men hyggeligt og en afslappet fridag på en helt almindelig tirsdag.

No comments:

Post a Comment