Monday, September 24, 2012

Bumpy roads, haha

Skrevet fredag den 14. september 2012

Haha, jeg føler mig simpelthen så sjov for min oplevelse her indtil videre har været cirka samme oplevelse som de ugandiske veje – meget op og ned, bumpy og overhovedet ikke som i Danmark.

Jeg ankom med den mest forfærdelige hjemve og jeg kunne overhovedet ikke vænne mig til noget som helst. Nu er jeg langsomt ved at vænne mig til en lang række ting; folk der råber efter mig på gaden, maden, bade- og toiletforhold, at mine fødder konstant er beskidte, hvordan folk lugter og alle sådan nogle små ting. Make no mistake, jeg savner stadig alle derhjemme rigtigt meget specielt på de tidspunkter hvor jeg føler jeg burde være hjemme. Men en del af den der ”jeg tager hjem lige nu for alting STINKER!”-følelse er gået væk.

Bumpy roads: Jeg måtte lige være lidt skrap på mit projekt i dag da de på skolen regnede med at jeg ville bruge al tiden der på at pakke skolebøger ind og andet arbejde lærerne ikke selv gider lave. Det var jeg måske ikke helt enig i, så jeg snakkede med skolelederen og vi kom frem til en løsning hvor jeg kan planlægge nogen aktiviteter sammen med lærerne. Så det er jo bedre end slave-arbejde.  Nu giver jeg så lige den løsning lidt tid og håber på at det er mere udfordrende end bog-indpakning. Jeg har også fået lov til rent faktisk at være frivillig på det lille-bitte hospital jeg er på og at følge nogen af dem der arbejder der rundt. Forbedringer kommer åbenbart af at man siger når noget ikke er som man ønsker.

No comments:

Post a Comment