Sunday, September 9, 2012

Velkommen!


Super-rigtigt-fantastisk mange gange velkommen til min rejseblog ”En muzungu på afveje”, der handler om min rejse som frivillig i Uganda. Jeg har skrevet de første par indlæg men en blog uden billeder ville bare være for kedeligt, og på grund af min internetforbindelse kan jeg ikke uploade dem før jeg får forvildet mig hen på en internetcafé hvilket måske bliver i morgen eller tirsdag/onsdag (jeg har allerede adopteret den ugandiske tidsopfattelse). Indtil da; Glæd jer (men ikke alt for meget) til at høre om mine oplevelser og mine mere eller mindre brugbare råd til andre rejsende.

Muzungu: Luganda for ”hvid”. Alle hvide mennesker i det centrale Uganda kan forvente at voksen og især børn råber det efter dem på gaden. Det er ikke nedladende eller negativt, bare en måde at sige hej på fordi de slet ikke er vant til hvide mennesker.

No comments:

Post a Comment